Business

Der foregår langt mere salg på digitale webshops nu om dage.

Virksomhed

Texta

Adresse

Jægergårdsgade 97, 3.sal, 8000 Aarhus C

Telefon

60 54 61 24

E-mail

kontakt@texta.dk

Webside

https://texta.dk/

Annonce Virksomhedsprofil - 24. april

Sådan får du kunder gennem analytisk tekstindhold

Når man i dag taler om salg, kan man unægteligt komme udenom, at langt mere detailhandel år for år flyttes fra de fysiske detailbutikker til de digitale webshops, som ikke bare gør det nemmere at fremvise forskellige varer og alternativer, men som også gør det så nemt, at man faktisk ikke behøver at forlade hjemmet.

Men for de mange konkurrerende webshops, som efterhånden repræsenterer langt størstedelen af både dansk og international detailhandel, er det ikke bare et spørgsmål om at smide deres produkter på en online handelsplatform. For selvom det måske i store træk er det, man gør, så er det bare unægteligt sværere at gøre opmærksom på sig selv, når man pludselig ikke kan gøre sig synlig i gadebilledet.

Fang de potentielle kunder gennem vidensdeling

Når man traditionelt set snakker om content, taler man ofte om tekster til servicesider og kategorisider. Og selvom dette da også er et centralt element, når det kommer til opbygning af organisk trafik, kan man faktisk ofte gøre endnu mere ved at bruge søgeord og content marketing på en lidt utraditionel måde.

Denne metode går ud på, at man gennem trafikdrivende content deler ud af sin helt centrale og meget specifikke viden. Ved at oprette nyhedssektioner eller blogindlæg kan man nemlig strategisk udlevere de værktøjer og kompetencer, man besidder som ekspert på et givent område. Og selvom det måske virker en smule ulogisk, når man jo gerne skulle kunne lukrere på sin viden – ja, så viser statistikkerne faktisk noget andet.

For en ting er, at man besidder en viden, som teoretisk kan gøre en forskel i din virksomhed eller for dig privat – en helt anden ting er at kunne anvende den i praksis. Og hvis du viser en tilbageholdenhed i forhold til at skulle lukke modtageren som kunde – så har du faktisk en ret åben modtager og potentiel kunde, der allerede har sænket paraderne.

Men det er ikke bare viden, man skal fokusere på i den henseende. Selvfølgelig skal man stadigvæk være skarp i forhold til SEO, og de udvalgte emner skal fremlægges gennem analytiske SEO-tekster, hvor man helt konkret og meget specifikt går efter netop de mennesker, der har en reel chance for at konvertere til kunder. Og hvis du ikke selv besidder evnerne til at skrive de trafikdrivende SEO-tekster, kan du jo overveje at få en professionel tekstforfatter med næse for marketing og organisk vækst til at hjælpe. Du kan finde et godt bud her.

Tekstforfatning er et af de vigtigste parametre på Google

Tekster kan lyde som et banalt element i en online marketing-strategi, men det er ikke tilfældet. Tekster er med til at holde de besøgende på din side, og er der én ting, som får sider til at stige i søgeresultaterne, er det en lang sessionstid. Ydermere vil længere tekster være et kvalitetsstempel, fordi det må alt andet lige være et mere informationsrigt indlæg, som Google gerne viser frem for sine læsere.

Der er mange grene af digital markedsføring, men hvis du skal have succes, kræver det, at du har fokus på tekstforfatningsdelen.